Najlepsze mikrofony dla profesjonalistów

Mikrofony przewodowe i bezprzewodowe

Profesjonalne mikrofony do zastosowań muzycznych, instalacyjnych i komunikacyjnych.

Kategoria zawiera najlepsze mikrofony dla osób, które zawodowo zajmują się dźwiękiem. Znajdziesz tu zróżnicowany asortyment najwyższej klasy od wiodących producentów. Nasza oferta przygotowana została przede wszystkim dla profesjonalistów, którzy cenią sobie jakość i kompetentną obsługę na każdym etapie zamówienia. Mikrofony w Audio Plus to propozycje najpopularniejszych, najbardziej solidnych produktów cenionych przez klientów z całego świata. Zapraszamy do zapoznania się z nowościami i bestsellerami naszej oferty mikrofonów. Specyfikacje techniczne i dokładny opis poszczególnych modeli znajdziesz w karcie produktu. W razie pytań pozostajemy do Twojej dyspozycji.

Profesjonalne mikrofony nie tylko dla muzyków

Mikrofon to kluczowe narzędzie pracy każdego dźwiękowca. Wprawdzie mikrofony profesjonalne częściej lądują w rękach muzyków, a nie realizatorów, jednak to właśnie ci drudzy są odpowiedzialni za ich brzmienie. Powinni więc orientować się jakie cechy mają poszczególne mikrofony i do jakich zastosowań będą idealne. Prezenterzy, wokaliści, mówcy, a także instrumentaliści, którzy nagrywają lub nagłaśniają za pomocą mikrofonów swoje instrumenty, także potrzebują przynajmniej podstawowej wiedzy na temat odpowiedniego użytkowania sprzętu, a także tego, jakie są rodzaje mikrofonów oraz zasady ich działania.

Jakie są rodzaje mikrofonów?

Aby mieć pewność, że wybierzesz mikrofony, które najlepiej sprawdzą się do realizacji Twoich ambitnych muzycznych celów, warto najpierw zrozumieć sposób ich działania. Mikrofon przetwarza dźwięki (fale akustyczne) na prąd elektryczny (sygnał audio). Jest to zadaniem kluczowej części mikrofonu, czyli przetwornika elektroakustycznego. Ze względu na typ przetwornika, a tym samym sposób przetwarzania fali akustycznej na elektryczną, wyróżnia się m.in. mikrofony pojemnościowe, dynamiczne i elektretowe.

Wszystkie mikrofony posiadają membranę, czyli po prostu materiał (może to być np. metalowa płytka, folia, specjalny papier), który wibruje zgodnie z falą dźwiękową. Wibrująca membrana mikrofonu przekazuje drgania na elementy mikrofonu, których zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej w elektryczną. Prąd staje się finalnie sygnałem audio. Specyficzny układ membrany z cewką i magnesem (w mikrofonie dynamicznym) i kondensator (w przypadku mikrofonów pojemnościowych) nazywany jest kapsułą lub wkładką mikrofonową. Niekiedy można spotkać się z podziałem mikrofonów także ze względu na rozmiary membrany (mikrofony wielko- i małomembranowe).

Mikrofony dzielą się także pod względem charakterystyki kierunkowości (na m.in. mikrofony dookólne, kardioidalne, mikrofony superkardioidalne, hiperkardioidalne, ósemkowe). Niezależnie od tego można je podzielić na mikrofony przewodowe i bezprzewodowe – oczywiście oba rodzaje mikrofonów znajdziesz w ofercie Audio Plus.

Profesjonalne mikrofony można podzielić też ze względu na rodzaj aplikacji czy ich przeznaczenie (np. z jakiego źródła będzie pochodził dźwięk czy w jakich okolicznościach sprzęt będzie używany). W ofercie znajdziesz m.in. mikrofon ręczny, krawatowy, mikrofon nagłowny, radiowy czy mikrofon studyjny. Przed wyborem konkretnego modelu warto jednak poznać istotne parametry mikrofonów i cechy, które są istotne podczas nagrywania.

Czym różni się mikrofon dynamiczny od mikrofonu pojemnościowego?

Fundamentem działania mikrofonu dynamicznego jest cienka membrana, która drga pod wpływem rozproszonych fal akustycznych. Z membraną połączona jest cewka elektromagnetyczna, której zadaniem jest zamienić drgania w prąd o zmiennej częstotliwości. Odzwierciedla on natężenie i wysokość dźwięków, które są rejestrowane. Taka budowa mikrofonu dynamicznego sprawia, że jest on odporny na uszkodzenia mechaniczne, kurz czy wilgotność powietrza. Nie posiada tak wrażliwej elektroniki jak mikrofony pojemnościowe.

Wysoką odporność na wstrząsy czy wilgoć wykazują też mikrofony elektretowe, które są odmianą mikrofonów pojemnościowych. Różni je tylko jeden detal konstrukcyjny. W mikrofonie elektretowym jedna z elektrod została zrobiona z materiału (tzw. elektretu), który cechuje trwała polaryzacja elektryczna. Sprawia to, że nie ma potrzeby zasilania wkładki zewnętrznym napięciem, co wpływa na uproszczenie całej konstrukcji mikrofonu elektretowego. Podczas gdy w klasycznym mikrofonie pojemnościowym trzeba zasilić wkładkę napięciem polaryzującym (najczęściej wykorzystuje się zasilanie Phantom 48V).

Jaki mikrofon wybrać, aby nie było słychać otoczenia?

Mikrofony pojemnościowe o ścisłej kierunkowości będą w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem. Zbierają one sygnał bez dużej ilości odgłosów otoczenia, takich jak hałas z ulicy.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze mikrofonu?

Audio Plus oferuje do dyspozycji klientów profesjonalne mikrofony najlepszych firm m.in.: Electro-Voice, Mipro, Wisycom. Podczas wyboru mikrofonu dynamicznego zwróć uwagę na:

  • czułość mikrofonu – zdolność do przetwarzania ciśnienia akustycznego w napięcie elektryczne. Wartość podawana w decybelach (dB) określa to, w jakim stopniu mikrofon wychwytuje dźwięki otoczenia. To kluczowy parametr przy wyborze mikrofonu – musi być dokładnie dopasowany do rodzaju i głośności źródła (głosu czy instrumentu). Pamiętaj, że bez odpowiedniej izolacji mikrofony z wysoką czułością nie będą odpowiednie do użytku na zewnątrz;

  • pasmo przenoszenia mikrofonu – częstotliwość (w Hz), w jakiej przenosi on dźwięki. W praktyce wystarczający zakres to zakres słyszalny dla człowieka (20 Hz - 20 kHz), jednak ten parametr również warto dopasować do źródła, na przykład charakteru brzmieniowego nagłaśnianego instrumentu. Im szersze pasmo zbierze mikrofon, tym ścieżka będzie później bardziej wartościowa przy obróbce dźwięku;

  • kierunkowość mikrofonu – czyli to z jakich kierunków mikrofon rejestruje i odbiera dźwięk;

  • łączność – mikrofony oferują różne opcje. Przewodowe mikrofony mogą mieć kabel USB, Jack (3,5 mm lub 6,5 mm) lub XLR. Mikrofony bezprzewodowe oferują łączność radiową UHF lub różne rodzaje transmisji cyfrowej.

  • jakość i funkcjonalność – istotna jest wielkość urządzenia, sposób montażu czy waga. Weź pod uwagę maksymalną długość kabla, czas działania/żywotność baterii i jakość materiałów, z których wykonano konkretny model mikrofonu.

Oprócz tego warto zastanowić się, do jakich celów będzie służył Ci mikrofon i w jakich okolicznościach najczęściej będzie używany. Pamiętaj, że mikrofony kardioidalne (czasem nazywane nerkowymi) zbierają dźwięk tylko z jednego kierunku. Jeśli konieczne będą częste zmiany ustawienia mikrofonu, to być może zainteresują Cię elastyczne mikrofony na gęsiej szyi. Podczas występów na żywo idealnie sprawdzają się mikrofony nagłowne. A jeśli Twoim zadaniem jest zmierzyć parametry akustyczne pomieszczenia lub źródła dźwięku, wybierz mikrofony pomiarowe. Niezastąpione na konferencjach i podczas wywiadów są oczywiście mikrofony krawatowe.

Mikrofony a sposób ich zasilania

Podczas wyboru konkretnego produktu zawsze zwracaj też uwagę na sposób zasilania. Decydując się na mikrofony bezprzewodowe, nie zapominaj jednak, że nawet w pełni naładowany mikrofon (przy pomocy kabla USB czy specjalnej stacji ładującej) ma określony czas pracy baterii. Mikrofony ręczne przewodowe nie mają tego problemu, jednak wiadomo, że obecność kabla nie we wszystkich sytuacjach będzie wygodnym rozwiązaniem.

Aby dowiedzieć się więcej na temat mikrofonów Audio Plus, skontaktuj się z naszym doradcą. Życzymy samych najlepszych wyborów! Możesz mieć pewność, że ze sprzętem Audio Plus wszystkie Twoje wydarzenia i przedsięwzięcia muzyczne wypadną doskonale.

Znaleziono 111 produktów.
Mikrofon nagłowny o charakterystyce dookólnej, kolor beżowy
MU 55 L MIPRO Dookólny mikrofon krawatowy
Dookólny mikrofon krawatowy
MU 55 LS MIPRO Dookólny mikrofon krawatowy
Dookólny mikrofon krawatowy, kolor beżowy
Dynamiczna kapsuła mikrofonowa o charakterystyce superkardiodalnej
Pojemnościowa kapsuła mikrofonowa o charakterystyce kardiodalnej
Pojemnościowa kapsuła mikrofonowa o charakterystyce superkardioidalnej
Pojemnościowa kapsuła mikrofonowa o charakterystyce superkardioidalnej
Wszechkierunkowy mikrofon lavalier
Mikrofon powierzchniowy z wieloma charakterystykami
Mikrofon powierzchniowy z wieloma charakterystykami, do zastosowania bezprzewodowego
Mikrofon stołowy z wieloma charakterystykami
Mikrofon na gęsiej szyi o długości 12"
Mikrofon na gęsiej szyi o długości 18"
Mikrofon na gęsiej szyi o długości 5"
PL80C Electro-Voice Mikrofon wokalowy do zastosowań live
Mikrofon wokalowy do zastosowań live
Mikrofon mównicowy z serii PolarChoice
Mikrofon stołowy z wieloma charakterystykami
System bezprzewodowy z mikrofonem ręcznym
System bezprzewodowy z mikrofonem krawatowym
RE 16 Electro-Voice Ręczny mikrofon dynamiczny z charakterystyką superkardioidalną i Variable-D
Ręczny mikrofon dynamiczny z charakterystyką superkardioidalną i Variable-D

Studyjny mikrofon emisyjny z Variable-D oraz przetwornikiem neodymowym

RE 50 B EV ręczny mikrofon reporterski Electro-Voice
Ręczny mikrofon reporterski
Ręczny mikrofon reporterski z kapsułą neodymową RE 50 N/D B EV
Ręczny mikrofon reporterski z kapsułą neodymową

Zestaw bezprzewodowy UHF z kardioidalnym mikrofonem lavalier CL3

Zestaw bezprzewodowy UHF z przewodem instrumentalnym GC3

Zestaw bezprzewodowy UHF z superkardioidalnym mikrofonem nagłownym HW3

Zestaw bezprzewodowy UHF bez urządzenia wejściowego

Zestaw bezprzewodowy UHF z dookólnym mikrofonem lavalier OL3

Bezprzewodowy zestaw UHF z dynamicznym mikrofonem kardioidalnym ND76

Bezprzewodowy zestaw UHF z dynamicznym mikrofonem superkardioidalnym ND86

Bezprzewodowy zestaw UHF z dynamicznym mikrofonem superkardioidalnym ND96

Bezprzewodowy zestaw UHF z pojemnościowym mikrofonem kardioidalnym RE420

Bezprzewodowy zestaw UHF z pojemnościowym mikrofonem superkardioidalnym RE520

Ręczny mikrofon reporterski z długim uchwytem RE50L Electro-Voice
Ręczny mikrofon reporterski z długim uchwytem
Ręczny mikrofon reporterski z kapsułą neodymową i długim uchwytem RE50N/D-L Electro-Voice
Ręczny mikrofon reporterski z kapsułą neodymową i długim uchwytem
Mikrofon powierzchniowy o charakterystyce połowy kardioidy
Mikrofon podwieszany o charakterystyce kardioidalnej
Kardioidalny mikrofon z gęsią szyją
Wszechkierunkowy mikrofon lavalier
Podwieszany mikrofon dla instalacji nagłośnieniowych