Centrum Spotkania Kultur

9 stycznia 2017

Miejsce: Lublin
Rok realizacji: 2017

Lubelskie Centrum Spotkania Kultur jest kluczową instytucją kulturalną w regionie – dysponuje drugą największą w Polsce sceną po Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. Obiekt może pomieścić ponad 1000 osób w samej sali widowiskowej, ale poza nią dysponuje także salą kameralną, salami zajęć, korytarzami przeznaczonymi na wystawy, teatrem dla dzieci, restauracjami, a także pełnym zieleni dachem, na którym Lublinianie spędzają czas. Architektura budynku robi wrażenie nowoczesnością, a także nawiązuje do słynnego Teatru w Budowie – instytucji kulturalnej, która miała tu powstać 40 lat wcześniej i nigdy nie została ukończona. Centrum Spotkania Kultur  ma za zadanie łączyć ludzi i silnie nawiązuje do wielokulturowej tradycji Lublina, urbanistycznej perły wschodniej Polski.

System nagłośnieniowy sali widowiskowej, bazujący na urządzeniach L-Acoustics, jest jednym z największych tego typu w kraju. Poza nim firma Audio Plus dostarczyła system inspicjenta (RTS) oraz mobilne systemy nagłośnieniowe dla pozostałych sal (L-Acoustics, Electro-Voice). Nagłośnienie główne było nie lada wyzwaniem, ponieważ sala ma ok. 40 metrów wysokości, a jej widownia jest wielopoziomowa. Ale również ze względu na różnorodność wydarzeń artystycznych, które mają tu miejsce – od teatru, przez występy chóru, po koncerty rockowe. System nagłośnieniowy, złożony z gron typu Line Array oraz licznych elementów dogłośnieniowych, osiąga równomierność pokrycia ±1 dB dla 95 proc. powierzchni widowni. Czyni to system zainstalowany w sali widowiskowej CSK jednym z najlepszych w Europie.

Mobilne centrum pracy inspicjenta w sali koncertowej, bazujące na matrycy RTS ADAM-M, zostało zintegrowane z systemem sygnalizacji akcji scenicznej. Ta wyjątkowa funkcjonalność została dodana w trakcie instalacji, bowiem nie zaplanowano jej w projekcie. Ponadto system inspicjenta został zintegrowany z pulpitami w studiu, zlokalizowanym na piętrze. Dzięki temu, gdy zajdzie potrzeba nagrania wydarzenia, które odbywa się na scenie, reżyser dźwięku może bezpośrednio komunikować się z inspicjentem, technikami sceny, a nawet samymi artystami, poprzez ich osobisty monitoring douszny. Oczywiście urządzenia RTS pozwalają jednocześnie na lokalną komunikację między reżyserką a studiem nagraniowym. 

Wykorzystano m.in. urządzenia:

  • L-Acoustics - Zestawy głośnikowe frontowe, niskotonowe, subniskotonowe, dogłośnieniowe oraz monitorowe, wzmacniacze mocy, procesory
  • RTS - Systemy interkomowe, inspicjenta oraz nasłuchu akcji scenicznej
  • Electro-Voice - Zestawy głośnikowe monitorowe
  • Klotz - okablowanie
  • Sokool - tablice przyłączeniowe