O autorze

Jerzy Kubiak z działu wsparcia technicznego Audio Plus, jest cenionym inżynierem systemów nagłośnieniowych i realizatorem dźwięku, doświadczonym w pracy przy dużych wydarzeniach live. Prowadzi własną firmę produkcyjną, od 2007 roku współpracuje z firmą Fotis Sound, a od 2019 - z Audio Plus. Jest autorem licznych artykułów i opracowań w prasie branżowej, które wychodzą wprost z jego pasji dla technologii związanej z dźwiękiem.

Jerzy posiada nadany mu przez firmę L-Acoustics międzynarodowy certyfikat KSE, uprawniający go do pracy ze wszystkimi systemami L-Acoustics, w tym K2 i K1. Jest też pierwszym w Polsce absolwentem kursu zaawansowanego z technologii L-Acoustics L-ISA, oczywiście udokumentowanego certyfikatem. Prywatnie i zawodowo jest fanem marki L-Acoustics.

„Gdy otrzymałem propozycję napisania artykułu o dźwięku immersyjnym L-Acoustics L-ISA, od razu wiedziałem, że nie skończy się na marketingowej gadce, która zwykle jest ignorowana przez realizatorów czy inżynierów. Jestem wielkim fanem popularyzacji nauki, ale też zmuszania do łączenia zjawisk, z którymi spotykamy się na koncertach, z pracami naukowymi na ten temat. Nie mówię tutaj o rozpatrywaniu na każdym koncercie tego, jak wpłynie gęstość, wzrost i wiek oraz proporcja wagi do wzrostu uczestników koncertu na absorpcję dźwięku w danym pasmie. Chodzi mi bardziej o te zjawiska, które uwzględniają programy predykcyjne i systemy pomiarowe. Jak intuicyjnie połączyć precyzję pracy subwoofera z jego odpowiedzią impulsową, jakość odpowiedzi impulsowej z wpływem na zrozumiałość, czy długość grona z brakiem niskich tonów pod nim? Dlaczego zgubimy transjent werbla, gdy atak bramki będzie zbyt długi lub atak kompresora zbyt krótki? Zależności jest bardzo wiele i czasem wystarczy trochę dłużej się zastanowić. To jest moje podejście: ciągła próba łączenia napotykanych zjawisk z tym, co na ich temat wiadomo. Wyniki wydają się być naukowo „chłodne”, ale dają pozytywne skutki. Nie da się tego osiągnąć inaczej, niż bez przerwy zgłębiając temat. Tym bardziej, że technika związana z dźwiękiem rozwija się w tempie bolidu Formuły 1.”